Quick scan

Elke reis begint met een eerste stap. De weg naar een gastvrij bedrijf start met de Quick Scan. Op een aantal kritische meetpunten kijk ik naar je organisatie, van buiten naar binnen. Ik zie wat je prospect, klant, relatie, gast, collega of concurrent ziet. En deel die informatie met je team in een energieke kookworkshop. Met die informatie en een ‘energized’ team ben je klaar om zelfstandig de verbeter- en veranderpunten te gaan aanpakken. Uiteraard desgewenst met ondersteuning.

ja maar

Quick Scan
Eerst kijk ik naar de gastvrijheid van informatie. Hoe gastvrij is je website? Op welke manier word ik telefonisch te woord gestaan? Op welke manier wordt er met e-mail of aanvraagformulieren om gegaan?  Wat gebeurt er als ik een offerte of informatie verzoek doe?

Tweede meetpunt is de gastvrijheid van je locatie. Hoe is het met de vindbaarheid gesteld? En wat is de eerste indruk? Wat gebeurt er als ik binnen kom?

Als derde meetpunt kijk ik ‘in-company’ naar de gastvrijheid van bedrijfsprocessen: telefoon- en email procedure, correspondentie on/off-line, CRM, overleg structuren.

p directie

Resultaat
Het resultaat van deze quick scan is een eerlijke terugkoppeling van het fenomeen ‘you never get a second chance to make a first impression‘. Door als buitenstaander met een frisse blik van binnen naar buiten te kijken weet je zeker dat van enige bedrijfsblindheid geen sprake is. What you see, is what you see. Hierdoor krijg je handvatten om je gastvrijheid te optimaliseren. Waarom zou je dat doen? Uit onderzoek is gebleken dat een organisatie die haar hospitaliy protocol goed op orde heeft op de conversie van offertes vaak 20% beter scoort dan wanneer dat niet zo is. Ook is gebleken dat medewerkers in een gastvrije omgeving een tot 50% lager ziekteverzuim laten zien en een hoger cijfer geven aan de waardering van hun werk. Dus minder snel verleidt worden om te job hoppen.

Kortom, je omzet stijgt, je kosten dalen en je team heeft het langer en beter naar de zin. En daarbij weet je je verzekerd van trouwe relaties die zich gewaardeerd en begrepen voelen.

Investering:
De Quickscan kost twee dagdelen. Één dagdeel om de gastvrijheid van informatie te scannen. En één dagdeel om in-company de gastvrijheid van locatie en bedrijfsprocessen te ervaren. Vervolgens is het mijn advies om de resultaten met elkaar te delen en bespreken tijdens een energieke kookworkshop waarbij je meteen aan de onderlinge band van je team werkt. Zodat je met frisse moed, nieuwe energie en goede ideeën het vervolg traject in kan gaan. Desgewenst kunnen de resultaten ook op een meer formele wijze worden gerapporteerd. Voor zowel de dagdelen als kookworkshop, dan wel rapportage, hanteer ik marktconforme tarieven. Bel mij op 0341-260800 voor een eerste kennismaking.

Met gastvrije groet,
Michiel Waterman

Advertenties